Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory spojené se sníženou úrovní vnímaného stressu a pocitu syndromu vyhoření u učitelů ZŠ
JENÍČKOVÁ, Barbora
Tato diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část nám poskytuje informace o stresu a syndromu vyhoření získané na základě studia příslušné literatury. Definuje základní pojmy stresu a burnout syndromu a seznamuje nás s jejich základní charakteristikou. V druhé, empirické části je na základě dotazníkového šetření zjišťována míra a četnost vyhoření ve zkoumaném vzorku pedagogických pracovníků. Součástí praktické části, jsou jako doplňková metoda použity cíleně provedené rozhovory s vytipovanými učiteli.
Sociální opora a její vliv na depersonalizaci, pracovní spokojenost a prožívaný zdravotní stav u sester na intenzivní péči
Blahníková, Věra ; Vavrda, Vladimír (vedoucí práce) ; Vaňková, Milena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sociální oporou, které se dostává sestrám na intenzivní péči ze strany spolupracovníků, rodiny, přátel a nadřízených a souvislostí s jejich pracovním uspokojením, depersonalizací a subjektivně prožívaným zdravotním stavem. Z převážně zahraničních výzkumů vyplývá, že sociální opora je pro zdravotní sestry a zdravotnické pracovníky obecně zásadní v souvislosti s mírou pociťovaného stresu a jeho zvládáním a ovlivňuje kvalitu poskytované péče. Její nedostatek může přispívat k výskytu psychosomatických onemocnění jako bolest hlavy, zad, nohou a dalších komplikací. v rámci této práce je sledován především vliv sociální opory na depersonalizaci (jejíž projevy je citová tvrdost, apatie a nezájem o pacienty), na pracovní spokojenost sester a jejich subjektivně prožívaný zdravotní stav. V rámci teoretické části jsou definovány a operacionalizovány základní pojmy. Jsou zde shrnuta dosavadní vědecká zjištění o tom, jak ovlivňuje sociální opora práci sester a jaký vliv může mít její míra a zdroje na další aspekty života sester na intenzivní péči. Rovněž jsou popsány nástroje a diagnostické metody pro měření jednotlivých proměnných. V empirické části diplomové práce zkoumáme vztahy mezi proměnnými a za pomoci statistických metod ověřujeme stanovené hypotézy. Vztahy jsou prověřovány...
Syndrom vyhoření u pedagogů volného času
REBROVÁ, Iveta
Práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření v povolání pedagoga volného času. Teoretická část popisuje problematiku syndromu vyhoření, jeho historická východiska, příznaky a příčiny, protektivní faktory a preventivní techniky, které chrání jedince před rizikem syndromu vyhoření a způsoby zvládání. Část práce je věnována stresu obecně, jeho příznakům, příčinám a stresu psychosociálnímu, který má velkou souvislost se syndromem vyhoření. Závěr teoretické části je zaměřena na pochopení rozdílů a shod povolání učitele a pedagoga volného času, na jejich kompetence a požadavky a faktory, které v této profesi vyvolávají syndrom vyhoření. Praktická část se zaměřuje na zjištění, zda jsou pedagogové volného času ohroženi syndromem vyhoření stejně jako učitelé, a zda u nich vyhoření souvisí s délkou praxe, pohlavím a osobnostním chování typu A.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.